Pengurusan Fail Peribadi Jabatan

Hantar borang permohonan ke Bahagian Pinjaman Perumahan Bahagian Kewangan 1 salinan untuk fail induk dan 1 salinan untuk fail peribadi. Nombor Fail Peribadi pegawai di peringkat Bahagian Cawangan Perkhidmatan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri atau Pejabat Daerah hendaklah direkodkan jika berlainan dengan nombor Fail Peribadi di ibu pejabat seperti di ruangan Nombor Jabatan.


Pengurusan Fail

Pada masa kini terdapat pelbagai kaedah diamalkan secara berlainan antara satu agensi dengan satu agensi yang lain dan.

Pengurusan fail peribadi jabatan. Rekodkan dalam buku perkhidmatan. Kerja-kerja persuratan yang melibatkan tindakan perkara-perkara persuratan amhendaklah menggunakan fail am. JABATAN PERKHIDMATAN PENGURUSAN MANUAL PROSEDUR KERJA PROSES KERJA MSDBKEA1114 Version 30 Tarikh.

NOMBOR JABATAN Catatkan nombor Fail Peribadi pegawai di peringkat Jabatan Perlu dikemaskini apabila pegawai bertukar atau dilantik ke agensi lain Nombor jabatan yang lama hendaklah dipotong jangan dipadam TEMPAT DAN TARIKH DILAHIRKAN Mestilah tepat mengikut hari bulan dan tahun Masihi dan TIDAK BOLEH dipinda Pindaan perlu mendapat kelulusan Ketua Jabatan. Hierarki yang dibangunkan hendaklah tidak melebihi 4 peringkat level sepertimana yang digariskan di Klausa 4222 dalam MS 2223-22009. Menasihati pejabat awam dalam perancangan pelaksanaan dan penilaian program pengurusan rekod seksyen 7g.

Kertas ini bertujuan menerang dan menggariskan panduan dan kaedah pengurusan bilik fail bilik rekod bagi memastikan ia diurus dengan baik mengikut peraturan yang telah ditetapkan. Fail Jabatan d Tarikh dan tempat lahir e No. An archive file reference application.

Susunan Hierarki Klasifikasi Fail Fungsi aktiviti sub-aktiviti dan transaksi yang telah dikenalpasti hendaklah dikelompokkan dan disusun mengikut hierarki. Fail mesti diuruskan dengan sistematik mengikut piawaian dan prosedur pengurusan rekod yang ditetapkan oleh Jabatan Arkib Negara. JAWATAN Pegawai Pengelasan Semula Pendaftar Rahsia Pegawai Re-kod Jabatan PRJ Pegawai Pengelasan Jawatan Keselamatan Berjadual JKB Pembantu Tadbir Rekod Jabatan PTRJ 1 3 5 2 4 6 Seksyen 2C Akta.

Kad Pengenalan c No. Memohon penjelasan daripada pegawai secara bertulis. Mengemaskini Data Kakitangan jabatan dari masa ke semasa.

Penyediaan panduan ini adalah selaras dengan peruntukan seksyen 7 h Akta Arkib Negara 2003 Akta 629 dan. Membantu Pengurusan Fail dan Rekod seperti merekod surat masuk jabatan membuat edaran kepada penama mengikut catatan Ketua Jabatan melalui emel di mana surat di fotokopi atau scan terlebih dahulu serta memfailing surat masuk dan keluar ke dalam fail kakitangan terbuka mengikut rujukan fail. We are committed to achieving customer needs and requirements through service delivery such as the following.

Adalah diharapkan setiap Bahagian dan Unit menggunakan panduan ini untuk membuka fail menutup fail serta menggunakan kod klasifikasi yang. Senarai fail sedia ada. SISTEM PENGURUSAN FAIL DAN REKOD DI UPM Sistem eFile RFID Sistem klasifikasi fail Am dan Fungsian UPM mengikut piawaian.

Aktiviti-aktiviti yang dilaksanakan b. JABATAN PERKHIDMATAN PENGURUSAN MANUAL PROSEDUR KERJA PROSES KERJA MSDBKEA1114 Version 30 Tarikh. Organisasi hendaklah mengadakan fail-fail peribadi PegawaiKakitangan dengan menggunakan jenis fail peribadiJika Organisasi besarfail peribadi perlulah diadakan di Unit Pentadbiran disamping JabatanSeksyen.

Hak baki cuti pemohon. Menimbang penjelasan yang dikemukakan oleh pegawai dan merekodkannya di dalam fail peribadi pegawai. Fail Peribadi untuk Urusan Lapor Diri sebagai Guru di Sekolah ini saya kongsikan kerana tak lama lagi kita akan melapor diri di sekolah setelah mendapat Surat Penempatan daripada pihak Kementerian Pendidikan Malaysia KPM Jabatan Pendidikan Negeri JPN Pejabat Pendidikan Daerah PPD.

Kenyataan Perkhidmatan a Nama b Tarikh lahir c Tarikh lantikan pertama d Jawatan. Kita siapkan awal-awal dokumen yang diperlukan dan boleh terus berikan kepada Guru Besar. SISTEM PENGURUSAN FAIL 10 SEPATAH KATA Manual Sistem Fail ini disediakan dengan tujuan membantu pegawai dan kakitangan dalam perkhidmatan kerajaan didalam memastikan pengurusan rekod dilaksanakan dengan teratur dan efisien.

600 Pengurusan Universiti 700 Hal Ehwal Pelajar dan Alumni Penyelidikan dan Inovasi 800 Meliputi peranan Utama Fungsi Aktiviti UPM. Membuat laporan kepada Bahagian Khidmat Pengurusan BKP Cawangan Khidmat Pengurusan SabahSarawakLabuan dalam tempoh 14 hari untuk tindakan pemotongankutipan semula. Rekod Perkhidmatan terbahagi kepada empat 4 bahagian- 1.

31 Januari 2017 BIL PROSES KERJA PEGAWAI TINDAKAN RUJUKAN TEMPOH MASA 3 Semak baki cuti di dalam fail peribadi lengkapkanperkaraperkaraberikutdidalam borangcuti. G Pengurusan Rekod Kerajaan. Memberi perhatian yang sewajarnya kepada pengurusan fail terutamanya kepada Kaedah Pembukaan dan Penutupan Fail.

Fail caruman kumpulan wang f Nama dan alamat waris g Kelayakan akademik dan ikhtisas 19. Waris Dekat Nama dan alamat termasuk nombor telefon waris terdekat hendaklah direkodkan dengan lengkap bagi membolehkan waris yang. Feedback on disposal to the centre of responsibility is notarized within five 5 working days.

Mempertingkatkan kualiti pengurusan pentadbiran jabatan dan agensi kerajaan tumpuan yang lebih padu terhadap seluruh proses pendokumentasian pengurusan maklumat dokumen rekod dan pengendalian fail rasmi kerajaan hendaklah ditangani dengan lebih profesional. 30 PUNCA KUASA 31 Seksyen 7 Akta Arkib Negara 2003 Akta 629 Fungsi Ketua Pengarah. Terima surat kelulusan dan maklumkan pada pegawai.

Aktiviti yang digalakkan adalah seperti bermusyawarah majlis. Reference feedback will be notified to the applicant within two 2 working days. Kepentingan Pengurusan Fail Penggunaan fail ini membolehkan maklumat yang terkandung di dalamnya dikawal dan dicapai dengan cepat dan tepat apabila diperlukan.

Tujuan Panduan ini disediakan untuk memberikan penerangan mengenai tatacara dan amalan pembukaan dan penutupan fail rasmi di jabatan dan agensi kerajaan. Penyelarasan dan Pemantauan 123. Butir-butir peribadi a Nama b No.

Bagi memastikan kelancaran dalam pengurusan fail di jabatan bahagian unit beberapa orang pegawai seperti disenaraikan perlu dilantik mengikut peraturan yang ditetapkan. 31 Januari 2015 BIL PROSES KERJA PEGAWAI TINDAKAN RUJUKAN TEMPOH MASA 3 Semak baki cuti di dalam fail peribadi lengkapkan perkara perkara berikut di dalam borang cuti. Ketua Jabatan di peringkat Persekutuan atau Negeri hendaklah sentiasa mengekalkan hubungan baik dengan agensi di peringkat negeri atau daerah bagi tujuan penyelarasan dan pemantauan aktiviti.

Rekod yang diwujudkan oleh sesebuah jabatanagensi kerajaan ketika melaksanakan fungsi-fungsi asas dan tanggungjawabnya.


Doc Fail Jabatan Ahmad Nisfu Academia Edu


Sistem Pengurusan Fail Rasmi Pendidik2u


Pengurusan Fail


Senarai Semak Pengurusan Fail Panitia


Belum ada Komentar untuk "Pengurusan Fail Peribadi Jabatan"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel